A legutóbbi Észak-Lipótváros közlekedése témában folytatott egyeztetés és lakossági fórum után felkértük tervezőinket, hogy a lakossági igényeknek leginkább megfelelő elképzeléssel álljanak elő. Olyan tervezetet bocsátunk most társadalmi egyeztetésre, amely kiszűri az Északról Déli irányba haladó átmenő forgalmat, hogy az a kerület külső útvonalait használja, illetve biztosítja a lakótömbök legegyszerűbb megközelítését is. További cél lehet, hogy a Délről Északi irányba tartó átmenő forgalmat is eltereljük a városrészből - gondolunk itt többek közt a Szemere utca helyzetére -, ehhez is várjuk javaslataikat.
Az itt látható tervnek két fontos vonása van:- egy adott egyirányú utca lehetőség szerint végig azonos irányban egyirányú;
- az egymással párhuzamos egyirányú utcák váltakozva Észak és Dél, illetve Kelet és Nyugat felé egyirányúak.
- Azért, hogy az IV. és XIII. kerület felől, illetve a Margit hídról érkező átmenő forgalom (Észak-Dél irányban) minél egyszerűbben elérje az alsó rakpartot, kialakítjuk a balra nagyívben kanyarodás lehetőségét (amin a buszok is képesek lesznek lehajtani).
- A Képviselői Irodaház környezetében átalakítjuk a forgalmi rendet annak érdekében, hogy az oda érkezők minél hamarabb elérjék és egyszerűen el is hagyhassák a területet.
- A Markó utca haladási iránya megfordul a Falk Miksa utca és a Balassi Bálint utca közötti szakaszon, a Duna felé tart majd, hogy az Északról Délre tartó átmenő forgalmat eltereljük.
- A Honvéd utcában, a Szalay utca és az Alkotmány utca közötti szakaszon déli irányba csak buszsáv vezet majd, a parkolóhelyek felének megmentése érdekében ellenirányban forgalmi sávot jelölünk ki, így a Markó és a Honvéd utcából érkező átmenő forgalmat kizárjuk.
- Egy „hurok” rendszert alakítunk ki, ami egy nagy- és sok kis hurokból áll, hogy a parkolni kívánó lakók, férőhelyet keresve rendre vissza tudjanak jutni saját házuk elé, de az átmenő forgalom ne találjon könnyű áthaladási lehetőséget.
- A 70-es troli útvonala miatt a 15-ös buszt eltereljük a Kozma Ferenc utcába, az utca déli szakaszának (Báthory u. – Kálmán Imre u. között) kétirányúsításával.
- A Nagy Ignác utca Nagykörút és Szalay utca közti szakaszát megfordítjuk az Észak Dél irányú utcák arányosítása érdekében.
- A Balaton utca egyirányúságát egységesítjük a Balassi Bálint utca felől a Bajcsy-Zsilinszky út felé.
- A Széchenyi rakpart – Széchenyi tér kapcsolatot lezárjuk a Bank utcát terhelő (Bajcsy-Zsilinszky út →Lánchíd) átmenő forgalom kizárására.
Fontos tudni, hogy az önkormányzat a hop on - hop off buszok útvonalának, illetve le- és felszállóhelyeinek módosítását is szeretné elérni a Fővárosnál, mivel tudjuk, hogy azok is problémát okoznak a helyi lakosoknak. A 2-es villamospótló busz leállítását is kezdeményeztük, hiszen nem egy jól kihasznált viszonylatról van szó, a Kossuth téri projekt befejezése után pedig egyébként is újra indul a villamosközlekedés az érintett területen. A 70-es és a 78-as trolival kapcsolatban is hasonló a meglátásunk: feleslegesen jön be a Vértanuk teréig. Ennek a helyzetnek a megoldását is keressük a BKK-val közösen.
Észak-Lipótváros forgalomtechnikai változásainak tervét megtekintheti IDE kattintva.
A fenti tervezettel, javaslatainkkal kapcsolatos véleményüket az V. kerületi önkormányzat Főépítész Irodájának küldhetik el, levélben a 1051 Budapest, Erzsébet tér 4. címre, vagy e-mail-ben a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.
Észrevételeiket 2013. szeptember 23-ig várjuk, azt követően összesítjük